måndag 19 januari 2009

Idrott Idrott Idrott

Då var årets idrottsgala slut och den var som vanligt riktigt bra. Man fick rysningar när man såg alla klipp från året som gått. En Robert Gustavsson i högform och den lysande Peter Settman som programledare. Det delades ut priser til höger och vänster och jag orkar inte ta upp alla. Jerringpriset gick iallafall till Charlotte Kalla för hennes vinst i Tour di ski. Ja jag tycker hon förtjänar det faktiskt. Tyvärr så hade jag hoppats på en av de handikappade idrottarna. Antingen Jonas Jacobsson eller Anders Olsson. Det som de gör är en stor prestation och jag hoppads de är stora förebilder för yngre idrottmän. De visar att ingenting är omöjligt, bara man har den rätta inställningen och kämpar.

Nu börjar ett nytt år som vi hoppas blir ett fint år med idrott. Just nu är Handbollskillarna på väg mot höga höjder igen. Detta ser jag verkligen fram emot.

Inga kommentarer: