onsdag 2 december 2009

Lucka nr 2- Beata och Beatrice

Längre ner på Oskars gata bodde en söt liten tjej som hette Beata. Hennes hår var svart som sot, hennes mor sålde mest skrot. Denna lilla tjej så söt och rar, en massa saker hade hon gjort men ännu en sak kvar. Hon hade aldrig firat en riktig jul i hennes liv, för jämnt på julen mellan hennes föräldrar det blev kiv. Hennes mor Beatrice var otrevlig och en riktig hagga, hennes far han jämnt på krogen gick för att ragga. en dag Beata på hennes gunga hon svinga, hon tittade upp och såg vinterns första flinga.
- Om jag ändå fick fira min första riktiga jul detta år? Men någon att fira den med finns inte något spår. Varför Gud kan jag inte få ha det bra, det är jul jag vekligen vill ha. Hon tittade upp och kröp ner till knästående, det var då Oskar kom gående......

2 kommentarer:

Emma Svantesson sa...

Haha Adam, kan jag lämna mina julklappsinköp till dig så kan du rimma på dem, slipper jag, du e ju grym, eller du har snott de från någon annan;) Ha de toppen! Kram Emma

Adam sa...

Nej nej här kommer jag på allt själv.Behöver du något tips till något rim är det bara att höra av sig:)