söndag 22 februari 2009

Släktkalas och avundsjuka

Igår var det ju lördag och då vankades det 25års kalas i Hasslöv. Ja tro det eller ej men där finns yngre människor och inte bara gamla och utmobbade. Det var en lugn tillställning med släkten och det var faktiskt riktigt trevligt. God mat och gott sällskap gör att kvällen blev bra. Jag faktiskt inte melodifestivalen men jag ve att E.M.D och Molly Sanden gick vidare. Kan inte säga om det var rätt låtar som gick vidare så kommenterar jag inte det. Alla småtjejer har säkert röstat på E.M.D eftersom de är SÅ HIMLA SNYGGA!!! Det kommer ju inte hjälpa att de är SÅ HIMLA SNYGGA!! i Eurovision finalen. Efter att ha visat sina schlager kunskaper så blev jag åter igen kallad schlagerbög av Johan. Han är säkert bara avundsjuk:) Eller det kanske är lite sådan stämpling när man rabblar upp åren då Sverige har vunnit Eurovisionen och även en massa andra saker som har med detta jippo att göra. Nä han e nog bara avundsjuk på att inte han har någon sådan kunskap;)

På hemvägen var det ett jäkla väder. Snön öste ner samtidigt som det blåste som tusan. Tur att det har slutat nu idag eftersom vi ska spela match i Floby som är en jäkla bilresa till.
Jag e trött på detta jäkla snöandet nu. Vill ha vår, fåglar som kvittrar, Löven börjar synas på träden, det börjar lukta skit överallt för bönderna har kommit igång med gödslingen och vetskapen om att det snart är sommar gör halva grejen.

Nu får man packa så man är redo innan resan till Floby. Viktig match så det ska bli spännande och se hur det går.

Inga kommentarer: