måndag 23 februari 2009

And the winner is.......

Attans! Det var inatt den stora dagen var. Jag menar såklart Oscarsgalan. Jag som helt hade glömt bort detta somnade som vanligt i gå, jag som gärna hade velat se den. Det är tur att vi lever i ett sådant samhälle där alla medierna bara sprutar info om saker och ting.
Detta året var det Slumdog Millionaire som tog hem flest statyetter. Vad det är för en film vet jag inte för jag tror inte den har kommit till Sverige ännu. Lite trist att filmerna kommer hit efter att de har blivit prisade borta i staterna. Bästa manliga och kvinnliga huvudroller gick till Kate Winslet respektive Sean Penn. Sedan så fick jag som jag ville. Årets biroll gick till The Dark Knights Joker d.v.s. Heath Ledger. Ett solklart val. Eftersom han själv inte kunde ta emot det på grund av det otäcka som hände han så fick hans familj ta det. Priset kommer sedan gå till hans dotter när hon fyller 18. Hoppas hon är stolt då.

Årets animerade film var wall-E men den tyckte jag var sådär. Tyckte att det hände inte så mycket utan den bara dog i mina ögon. Nu vet jag inte vilka filmer den ställdes mot så jag vågar inte uttala mig mer om den saken.

Inga kommentarer: