fredag 27 februari 2009

Grönt är skönt

Idag så har man varit och gjort helsingborg osäkert. Jag, Simon och Emma tog bilen ner till väla för att shoppa slut på studiebidraget. Lyckades vi? ja kanske. Vi satte oss i en bil som luktade spya. Simon bortförklarade detta med att det var någon jäkla olja som hade läckt ut i bagaget. Yeah right.

Rätt mycket folk tyckte jag, trodde folk hade annat för sig men ack så fel man kan ha. Massa människor som är arbetslösa måste ju göra något än att bara sitta hemma.


Jag och Simon gick direkt till Jack and Jones för att kolla. inte köpa bara kolla. Vi möts av en tjej som hjälpte oss att skaffa fram lite kläder. Hon måste vara den som säljer mest i den butiken. Sa man att man inte var intresserad av ett visst plagg så tittade hon på en med sina rådjursögon vilket ledde till att man kände en enorm ångest. Detta vill jag gärna att fler butiker tar efter. Ni kommer att tjäna på det. Skaffa en attraktiv tjej så kommer ni få mycket sålt det lovar jag er. Både jag och Simon gick där ifrån lite fattigare än när vi kom dit. Det blev en skjorta och en tröja. Lite senare blev det även ett par vita skor. Usch det blev rätt dyrt allt som allt men men sånt e det ibland. Jag funderade på att ta kort på mina kläderna och lägga upp men jag skiter nog i det. Vi får se. Det är ju ingen modeblogg jag har. Tror inte att det jag köper är mode heller. Men årets färg som vi såg mycket av är grönt. Massor av killkläder som ska vara gröna. Är det för att vi ska se ut som hulken eller? Då går det ju utmärkt att bara ta och vira in sig i lite löv. Billigt plagg och lite sådär retro. Eller snarare mycket retro.


Simon visar sin sängkammarblick
Ikväll är det kalas och en tjugoåring ska firas. Hoppas på en trevlig kväll vilket jag också tror att det blir. Synd att man måste sticka tidigare eftersom man ska upp klockan fem imorgon. Blää och sedan fem timmar bilresa. Det kommer att bli kämpigt.

Inga kommentarer: