onsdag 28 januari 2009

Mitt i veckan

Kanske måste börja ladda nu. Ska snart iväg och spela en b-lagsmatch mot Halmstad. Väldigt vad mycket jag får spela där nu. Från att inte spelat en enda match i b-lagströjan så får jag plötsligt spela två matcher. De säger att det är viktiga matcher. Men det vet jag inte, tror att det bara är en dålig ursäkt. Jag har väl blivit sämre än vad jag var innan. Det tycker jag nästan själv också. Det kan kanske bero på att det är mycket att stå i. Skola, u17 träningen och sedan sitt eget spel. Många bollar i luften för en kille som mig.

Idag så var det en lektion på tre timmar där jag för en stund kände för att bara somna på bänken. Riktigt segt på något vis. Sedan bar det av till Motor Halland eftersom en lampa i bilen har tänts. Det är inte samma lampa som innan utan nu är det ABSen. Jag frågade vad det kunde vara men han sa att han skulle kolla på det men det var nog ingen fara. Känns skönt att veta är det nog inte är någon fara. Det är ju bara bromsen som kommer sluta fungera kanske, men det är ju ingen fara den behövs ju inte. Jag kör ner gamla tanter vid övergångställen ändå. De ska inte ut på vägen sådär!!

När jag kom hem så skulle jag läsa. Blev det så? Absolut....inte. Istället fastnade jag vid en norsk variant av Wallander. Wallander som jag inte har som favorit men detta tyckte jag bättre om. Det var en kille som hette Varg Verum och var detektiv. Rätt coll, hård kille med långt hår i bakslick. Lite bratt fast utan champagnen. Fast någon vidare detektiv var han inte för det hinner dö 3 stycken och hans chef blir sköten. De är alltid lite segare i Norge. Sedan att han heter Varg också gör att man tycker det är lite konstigt.
Hoppas Finland kommer med någon liknande där detektiven heter Sauna ( bastu) eller Juoppo( Fyllo). Det kan blir riktigt bra tv-underhållning.

Inga kommentarer: