onsdag 22 augusti 2007

Liseberg

Jaha då har man varit på liseberg igen och jag kan säga att jag hade roligt.

Dagen började med att vi kom till stationen i Halmstad. På stationen frågar en gammal tant om någonting jag inte förstod men tobbe försökte iallafall. Jag tror hon egentligen vill ha lite mys med tobbe det såg faktiskt ut så. Och detsamma ville nog tobbe. Men han behärska sig och gick ut på perrongen.
På tågen hamnade jag på världens sämsta plats. Jag satt på ett hårt säte med nästan inget ryggstöd. Jag fick även sitta med några riktiga knäppgökar. Men eftersom jag skulle tillbringa hela dan med dem, så satt jag kvar.
Efter färd genom hela Halland anlände vi till stationen i Göteborg. Vi gick först till nordstan och kolla. Sedan upp på avenyn till posedionstatyn och kollade när han stod och spruta. Sedan tillbaka till nordstan igen. Redan då hade jag fått ont i mina fötter.
När vi var i nordstan började vi känna oss hungriga så vi hittade ett ställe med mat (såklart). Vi bestämde oss för något som hette Africana och sa det till servitrisen.
-Tre Africana tack
- Japp tre buffe,säger hon.
Alla kan vi höra fel någongång men denna kvinna står en meter bredvid oss och får Africana till buffe. Det mina vänner är ett stort mysterium. Efter det kom maten och tre pepsi. Det var lite märkligt eftersom hon inte ens hade frågat vad vi ville ha att dricka. Men men vi åt, betalade och gick.

Efter några timmar med mer gående och diskuterande om vilken arena som är nya och gamla ullevi kom vi fram till slutmålet. Mustafas pizzeria och grill. Ne skoja vi kom till Liseberg.
Där inne åkte vi karuseller och spela på chokladhjul. Trevligt trevligt va det. Vi körde trafikskola i jukeboxen men eftersom det inte finns ratt eller växelspak i de bilarna så la vi ner det. Sedan satt vi och sov i balder och försäkte bli av med tobbes höjdskräck i utsiktstornet.
Efter några timmar bar det hem med tåget igen vilken blev försenat eftersom stockholmarna inte kan komma i tid haha.

Imorgon börjar the school igen så det blir att ta fram penna och block igen.

Ha det bra vi ses när vi ses

Adam-Näste alex Schulman(or not)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad var det för enna knäppgökar som följde efter dig hela vägen fr Halmstad o sen tvinga dig med o käka o gå på Liseberg, nej jag säger då det! ;)Ses imorn Adamo, rolig läsning btw (=by the way=förresten) Mohahaha