onsdag 1 september 2010

Vi är inne i september

Då var det redan onsdag och vi e inne i september. Månaden där sommaren går över till höst. Då löven börjar falla och då tv-kanalerna kör igång sina nya program istället för repriser.
Jag har redan varit ute och gått denna dagen... jajamen ni läste rätt, killen är ute och går en runda här i vackra Våxtorp. Det är jag och alla vandrande pinnar, det vill säga pensionärer som är ute i par eller fler och går med vandringspinnar i rask takt. Gud vad de måste skvallra om mycket när de går. Våxtorp är ju inte så stort så de hinner nog med att skvallra om alla som bor i byn på sin promenad.

Idag ska jag faktiskt göra någon som jag hoppas kan leda till något bra. Jag ska på intervju på Adecco(bemanningsföretag) och höra om de kanske har något jobb. Börjar bli lite trött på att bara vara hemma, och det är ju kul att tjäna pengar.

1 kommentar:

Jönsson sa...

Hör med Lernia i Halmstad annars. vet att det vill ha folk!