lördag 27 mars 2010

Nu var man här då

Då var man framme i Stockholm, Fjollträsk eller Sveriges Baksida, kärt barn har många namn. Resan gick från Laholm och fortsatte till Göteborg. På tåget mellan dessa två ställen så hamnade jag med två "fina" tanter. De tyckte nog de var helfina iallafall. Jag tyckte bara de såg läskiga ut. De pratade precis som två skvallertanter. Lite sådär halvviskande och även lite fingerpekande. Ne hoppas man aldrig ser de tanterna igen.

I väntan på tåget till Stockholm. De öppnade ju aldrig de förbannade dörrarna

Resan mellan Götet och Stockholm gick fint och inte alls så sakta som jag trodde det skulle göra. Lyssnar man på Sportextra på p4 så går det fort. Då matcher som Elfsborg mot Kalmar i Fotboll, Rögle mot Växjö i Hockeyn och Drott mot Alingsås i handbollen. Synd att man inte kunde skrika och hurra, då hade nog folk börjat titta.

Nu har jag landat i mitt rum i Aspudden. Jag hamnade förresten nog mitt i rusningstrafiken på centralen. Fy fasen, det var folk överallt. Fick nästan ta till armbågarna. Nisse, han som jag hyr rummet av är riktigt trevlig. Han lagade t.o.m. mat till mig nu när jag kom. Jag tror faktiskt jag kommer att trivas här.

Min lilla lilla tv som just nu sänder Körslaget.

Min lilla säng som jag hoppas kommer ge mig god sömn på natten

Sedan får man ju ta en bild på sig själv så att ni ser att jag mår fint:)

2 kommentarer:

Anna sa...

Snygga lampor ;P

Adam sa...

Mycket fina lampor:)