lördag 5 december 2009

Lucka nr 5- Sven

Oskar han hade bestämt sig för att träffa kvinnan igen, hon var säkert ute i trädgården, han hade det på känn. Han gick mot hennes hus var nervös, rädd och smög fram som en liten mus. Vad ska jag säga till henne om hon ser mig, hon kanske blir rädd och använder pepparspray.
Plötsligt kommer Beata fram bakom en gran.
-Hej vill du hänga med till bollplan? Beata hon nickade och log. Oskar såg ut som han dog.
De gick med långt avstånd ifrån varandra och Beata hon började att frukta. Tänk om han tycker jag är äcklig, tänk om jag lukta. Hon ville avbryta tystnaden och det var det som skedde.
- Du har något vitt på näsan, är det möjligtvis grädde?
Oskar han skratta och tog bort det med sin långa tunga.
-Vilken talang du har, jag kan sjunga. Jag kan sjunga allt från amerikanske till rumänska, fast jag föredrar självklart den Svenska.
De gick mot planen och det blev många härliga fniss, Oskar hade kanske hittat en ny kompis.

Inga kommentarer: