torsdag 26 november 2009

Jag har tagit svinis

Då har man varit och tagit svininfluensasprutan. Att ta den var inte så svårt tänkte jag när jag gick mot väntrummet efter att ha tagit den. Några minuter senare började jag må illa, händerna började domna bort och jag var väldigt nära att svimma. Min kropp tyckte nog inte så mycket om den sprutan där sprutan. Jag hamnar inne i ett rum där två sköterskor och en läkare sköter om mig. Riktigt trevliga var de också. De kollade pulsen på mig och då säger den ena " Vi börjar nog bli lite för gamla nu för hans puls ökar inte när vi håller i honom" :)Tacka gudarna att den inte gjorde det för då hade det varit pinsamt. Sedan fick jag ligga där och ta igen mig och sedan gå ut i väntrummet innan jag 2 timmar senare kan åka hem. Just nu känner jag mig trött men jag hoppas det blir bättre. Det är inte många som har varit så länge för att ta en liten spruta.

För att lätta upp stämningen så kör vi lite svininfluensa vitsar.
-Efter man har tagit sprutan blir man pigg.
- Vet du hur många som har dött i svininfluensan i frankrike? Nej? Nöff!
- Något som är bra mot influensan det är varma soppor från Knorr.
- Jag tror det första dödsfallet i Norge hette Tryne.
- I vilket ämne i skolan lär man sig om influensan? SO!

2 kommentarer:

Sara sa...

Stackare! Ta det lugnt och krya på dig. :)

Figge sa...

Haha, alltid lika rolig =)