söndag 1 november 2009

Heja de blåvita!

Redan söndag!! Gårdagen spenderades mestadels i Värnamo med u17 tjejerna i volleyboll. Jag spelade såklart inte själv utan jag tränar dessa. Iväg klockan kvart i sju på morgonen och kommer hem kvart i sex på kvällen. snacka om att vara mör efter en jäkla massa bollstudsande. Duscha och göra sig iordning för att sedan sticka ut till halmstad. Halmstad var inte lika roligt som vanligt faktiskt. Det var nog mer folk ute på fredagen vad jag har förstått. Jaja det kommer fler gånger. Kul var det iallafall att träffa Sarah som var hemma från vårat grannland Norge, där hon jobbar på mcdonalds. Det riktigt stank fritös om henne :) Mcdonalds, det är ett konstigt jobb. Jag hade nog aldrig klarat jobba där.

I eftermiddag smäller det. Gröna lund mot Liseberg, Anders Lundin mot Lotta Engberg, Plattan mot Avenyn, Ingvar Oldsberg mot Peter Jihde, Stockholm mot Göteborg, AIK mot IFK Göteborg. Idag så avgörs det vem som tar hem Sm-guldet i Fotboll i Allsvenskan, en av världens bästa ligor......host host... eller absolut inte. Det är roligt att det är en direkt avgörande match om vem som kommer att vinna. Det kan inte vara ofta något sådant händer. Jag själv hoppas verkligen att västkustkillarna vinner. Vilket lag som helst får faktiskt vinna bara det inte är ett stockholmslag. Så går mina tankebanor. Vilket jäkla liv det kommer bli när matchen är slut. Vinner IFK blir det slagsmål och skit, vinner AIK blir det också slagsmål och skit. Det kommer de nog inte att undvika faktiskt. Polisen kommer att få det jobbigt tror jag.

5 kommentarer:

Sarah sa...

"VI ÄR FEM ÅR OCH MYCKET MOGNARE ÄN ER!"

Adam sa...

haha ja just de. Nästa gång får någon annan skrika:)

Pacolito! sa...

F1a!

Frida sa...

och mitt i detta inferno försöker min pojkvän ta sig till Stockholm.. via Göteborg. auch.

Adam sa...

men han e hård feida,han är i lumpen ju:)