måndag 27 juli 2009

Nummer nio i Barcelona

Då var det klart, Zlatan spelar i Barcelona. Kollade precis på tv där de visade från presskonferansen, när han skrev på och när han sprang ut på planen på Camp Nou. Absolut ett stort ögonblick för honom. Själv känner jag att det är ett enda stort jippo. 70 000 på läktaren som vill se sin nye spelare. De som satt högst upp såg nog bara en prick på planen ändå. Fotboll är snart bara pengar om det inte redan är det. Det är sådana stora belopp att jag blir mörkrädd bara jag tänker på det.
Jag hoppas verkligen han levererar nu i sin nya tröja för annars så kommer det antagligen sluta i ett megafiasko. Det är kul att vi får en spelare i detta topplag och jag hoppas det går bra för honom.
Det finns så många frågor som man vill ha svar på. Klarar han av det spanska spelet? kommer han göra mål? väntar Helena Seger hans tredje barn? Det är bara att följa med Cirkus Zlatan. Snart i din tv!


Inga kommentarer: