fredag 16 januari 2009

Säl är en riktig delikatess

Varje morgon tittar jag på tv, käkar frukost och läser tidningen samtidigt. Detta gjorde jag ju självklart denna morgonen med. Jag zappade mellan kanalerna, allt från tecknat till nyhetsmorgon. Tillslut hamnade jag på kanal 5 där de varje morgon har vakna med the voice. Det är med standuparen Jakob öqvist, Josefin Crafoord och Paul Hauka. Detta är radio som man ser i tv, precis som Rixfm har gjort nu på senare tid. Det har jag ändå inte förstått mig på med radio som man kan se i tv. Radio ska man ju ändå lyssna på, men de måste väl slänga pengarna på något.
Idag var Blondinbella gäst hos Vakna. De pratade om hennes medverkan i Lets dance och en jäkla massa mer. Sen kom de till en punkt där de pratade om varför hon köper och använder pälsar. Hon hade en sälpäls med sig in i studion för övrigt. Så frågar de henne varför hon använder dem och till svar säger hon. Jo men vi äter ju och använder alla andra delar på djuren så varför ska vi inte använda pälsen. MMM Ja sälen äter vi ju för jämnan här i Sverige. Men då kan du ju lika bra gå och ta på dig en jacka som är gjord av grispäls. Varmt och gott. Jag blir bara så jäkla trött, spelar hon eller är hon verkligen så dum. Ne nu får jag gå och ta ut mina aggressioner på min kära mor.

Inga kommentarer: