torsdag 22 januari 2009

Och bästa biroll går till.....

Idag så har oscarsnomineringarna kommit. Det är särskilt en nominering som jag är särskilt intresserad av. Jag tror inte jag är ensam om det. Det är såklart Heath Ledger som för ett år sedan hittades död efter en överdos av massa piller. Hans sista film blev The Dark knight där han spelar Jokern mot Christian Bale som spelar Batman. Enligt min egna åsikt tycker jag han är helt klart värd oscarn efter den insatsen i filmen. Han skapade en karaktär som säkert har satt skräck hos några. Hade inte han varit med i filmen så hade den inte varit mycket att hänga i julgranen faktiskt. När jag såg filmen på bio så fick jag en liten förälskelse. Inte en sådan med kärlek och sådant som Ledger håller på med i Brokeback Mountin ( ursäkta stavningen) utan jag älskade hans insats och hans skådespeleri. Jag tycker han ska hyllas för det han har gjort. Det är som många säger, man blir större efter sin död.

Vilket skådespeleri!!!

Inga kommentarer: