onsdag 21 januari 2009

Då var det onsdag

Det är onsdag och man sitter här och väntar på att handbollen ska börja. Sverige vs. Kuwait. Vinner de inte idag så är det väldigt konstigt tycker jag. Jag kan inte uttala mig om hur de men vad jag har hört så är de inget vidare faktiskt. Fast man vet aldrig, det kan bli hjärnsläpp och de förlorar matchen.

Idag har man suttit 5 timmar och lyssnat på läraren när han har pratat om Makt i medierna. Det var faktiskt väldigt intressant men när det närmade sig slutet av föreläsningen så blev man tröttare och tröttare. Jag tror inte jag förstod allting i slutet faktiskt. Nu finns det säkert någon som reagerar på att jag klagar över att jobba 5 timmar eftersom en vanlig arbetsdag är 8 timmar. Det är jobbigt när man inte får göra något själv utan bara sitta och glo på denna läraren och se hans mun röra på sig hela tiden.

Läste precis på aftonbladet att nu finns det en sida där män kan skänka bidrag till kvinnor som vill göra en plastikoperation. Först på tur är en svensk tjej som vill förstora brösten. Sedan har vissa män skänkt pengar till detta så att hon kan göra det. Jag menar vart är vägen på väg. Jag menar tror männen att om de ger bort pengar till henne så kanske de kan få henne i säng sedan. De borde skänka pengarna till andra saker istället. Typ till forskningen om varför killar tänker med sitt könsorgan.

Ne sitter här och lyssnar på lite musik. Vad sägs som Forever young med Alphaville.