tisdag 23 december 2008

Grattis till mig själv

Idag är det namnet Adam vilket betyder att en väldigt speciell person har namnsdag idag d.v.s. jag själv. Adam betyder människa på hebreiska och mitt latinska namn är adamus. Låter lite som anus om du frågar mig. Men det sitter ju iofs sig på en människa så jag förstår sammanhanget. På turkiska betyder namnet Man. Det stämmer ju in på mig såklart. Förresten Simon jag vill ha tillbaka mitt läppstift.
Adam var ju den första människan på jorden enligt både koranen och bibeln. Fatta att man känner sig speciell. Undra hur den första människan kom till, fast jag är mer nyfiken på hur den tredje människan kom till;) Under slutet av 1900-talet var det också ett modenamn. Ojojoj säger jag bara. Här e en kille som har ett modenamn, det är grejer det.

Jag vill även gratulera vår kära drottning som fyller pension idag. Där är bra drag i den kvinnan om jag säger så. Tänk att jag har namnsdag samma dag som en kunglighet. Det är nog inte en ren slump faktiskt.

Inga kommentarer: