torsdag 11 december 2008

En Torsdag med Simon

Ja denna dagen blev längre än vad jag trodde. Det började med att jag skulle in till Hallands huvudstad Halmstad och lämna in tentan som jag har kämpat med hela veckan. När det var gjort så bar det av hemåt igen. Under färden blev jag väldigt fikasugen så jag bestämde mig för att köpa två wienerbröd och sedan sticka till Ålstorp. Laholms kommuns centrum( enligt Simon). När jag kommer till Ålstorp så öppnar simon och han ser faktiskt lite nyknullad ut. Men när jag såg att det bara var han och hunden hemma så försvann den tanken väldigt fort. Vi är iofs väldigt långt ut på bygden men jag tror inte de håller på med sånt iallafall. Det är ännu längre in typ vid Hishult eller något.

När vi hade fikat och snackat en massa skit så började vi bli hungriga så vi tog bilen hela vägen till Vallberga där det blev lunch på fyrkantan. Även där var det en jäkla massa bönder så vi kände oss riktigt hemmastada där. Åter i Ålstorp väntade vi på att klockan skulle bli lite närmre 3 eftersom det var då Simon hade en tid hos Bilbesiktningen. Till Halmstad och eftersom jag inte hade något bättre för mig så åkte jag med. Det tog en kvart att besiktiga bilen sedan var vi på banan igen. Inspektören trodde säkert jag var Simons lilla homosexuella partner. Jag menar... syns det så tydligt i sådana fall.

Vilken heldag simon, jag ringer dig när min bil ska besiktigas.

Inga kommentarer: