måndag 24 november 2008

Innebandy är väl en lagsport??

Henke Larsson är en av Sveriges största spelare. En orsak är att han har spelat i Manchester United enligt min kära vän:) Nu har Henke börjat spela innebandy också vilket har skapat ett himla ståhej i idrottssverige. Vissa säger att det är dumt att han spelar vilket kan leda till att han skadar sig och kan inte vara med i landslaget där han även har kaptensbindeln runt armen. Andra säger att detta är kul att han vill försöka med innebandyn. Själv tycker jag han får göra som han vill, han är ändå nästan 40 och kan själv bestämma vad som är rätt eller fel. Det är hans liv och han känner nog sig själv bäst.

Henke, Henke, Henke!!!
Igår var det ju premiär för honom vilket skapade hysteri i både helsingborg och även på kanalen TV4 sport. De hade sålt en himla massa tröjor som det stod larsson på ryggen och en massa andra saker där han var med på ett eller annat vis. Det ända som kommentatorerna snackade om var om när Henke skulle hoppa in i en kedja och vad han kunde tillföra laget. Allting kretsade kring honom. När han kom in så rörde han kanske bollen en eller två gånger och kommentatorerna tyckte det var otroligt bra. Jag tycker det blir så himla tråkigt när det bra kretsar kring en person som enligt mig inte tillförde så himla mycket i det stora hela. Alla de andra som slet och hade sig på planen blev snabbt bara statister bakom den store fotbollsstjärnan. Henke kan bara ha spelat mellan 10- 15 minuter på hela matchen, resten satt han snällt på bänken och tittade. Men som han satt på bänken alltså!!! Jag tror aldrig en kameraman någonsin har filmat så mycket in på avbytarbänken. Det var helt otroligt, petade han sig i näsan så lovar jag att alla såg det som satt framför dumburken igår. Det var nästan intressantare än vad som hände på planen.


Helsingborg vann men jag kan tyvärr inte säga att det var tack vare Herr Larssons förtjänst. Snart kommer de stora presskriverierna lägga sig och allt gå tillbaka till vardagen.

Inga kommentarer: